הזמנת תוכן מכותבי תוכן – איך נדע עם איזה כותב לעבוד

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

לרוב בעלי העסקים אין את הזמן לשבת ולכתוב לאתר האינטרנט שלהם היות והם צרכים לנהל את העסק להתנהל מול לקוחות, לעשות חשבונות ועוד.

לכן רוב בעלי האתרים מעדיפים להוציא את עבודת הכתיבה לכותב תוכן חיצוני.

מי אלו כותבי התוכן החיצוניים:

ניתן למצוא בשוק הרבה כותבי תוכן, בין אם מדובר בפרילנסריים, חברות לכתיבה, סטודנטים ועוד.

שתפקידם לכתוב עבור בלוגים / אתרים, לרשתות החברתיות ועוד, תמורת תשלום פר מילה.

איך לבחור כותב תוכן איכותי?

כמו שאמרנו הרבה יכולים להציע שירותי כתיבת תוכן, אולם בתור בעלי עסקים אשר מתפרנסים מהאתר, אנו לא יכולים בשום פנים ואופן להתפשר על איכות הכתיבה. אנו רוצים כי התוכן באתרנו יהיה תוכן אשר ממיר גולשים ללקוחות משלמים. לכן נרצה שהתוכן יהיה ברמה הגבוה ביותר.

על מנת לבחור כותב תוכן / חברת כתיבה נצטרך לבדוק:

תיק עבודות או דוגמאות של כתיבה –

דרך טובה לראות אם כותב התוכן או החברה, היא איכותית זה לבקש לראות תיק עבודות של כתיבה. כך נוכל לקבל אינדיקציה ראשונית לגבי טיב התוכן.

אנו נראה אם התוכן כתוב נכון בצורה תחבירית וכן האם התוכן קריא ומעניין וכו'

לדבר עם כותב התוכן ישירות –

דרך טובה נוספת לעמוד את טיב שירותי הכתיבה היא לדבר עם כותב התוכן ישירות. על ידי שיחה נדע לשאול את השאלות הנכונות, כמו כמה זמן הכותב עוסק בכתיבה? עבור מי הוא כתב? מה השכלתו? וכו'

דרך שיחה גם נדע, להעריך אם יש כמיה בין הכותב למזמין התוכן, שזהו דבר חשוב מאוד, הרי עבודות הכתיבה היא לאורך זמן ולכן חשוב שהיה כמיה בין שני האנשים.

בדיקת זמן המסירה של התוכן?

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר מזמינים תוכן, הוא הזמן! רוב הלקוחות ירצו לקבל את ההזמנה תוך מספר ימים ולא תוך מספר שבועות.

לכן רצוי כי דברים אלו יסוכמו מראש עם הכותב.

זמינות הכותב מול המזמין של התוכן?

זמינות היא דבר חשוב למזמין תוכן, שכן אם המזמין ירצה להוסיף איזשהו נתון או אינפורמציה לגבי הכתיבה או התקדמותה, חשוב שהכותב יהיה זמין ואפילו רצוי טלפונית ולא דרך התכתבויות במייל.

טיפ נוסף הוא להזמין מאמר אחד –

גם לאחר שבדקנו, את כל הבדיקות תמיד טוב להזמין מאמר אחד לבדיקת האיכות וזאת לפני הזמנה גדולה יותר.

אלו תכנים ניתן להזמין מכותבי תוכן?

כתיבה יכולה להיעשות בהרבה סגנונות ולכול סגנון מטרה משל עצמה. כך למשל:

תוכן אינפורמטיבי –

הוא תוכן אשר מטרתו לספק אינפורמציה ומידע על דבר מסויים. דוגמאות לסגנון זה ניתן למצוא באתרי תיירות אשר מספקים סיקור על יעד לטיול בחו"ל או אתרי עריכת דין הכותבים על סוגיה משפטית כלשהי.

ברוב המקרים תוכן אינפורמטיבי יכיל גם אלמנטים שיווקיים על מנת להניע את הגולשים לפעולה.

תוכן מקצועי –

תוכן מקצועי, הוא תוכן אשר מיועד לקולגות מהתחום, הוא כתוב בצורה מקצועית אשר מכילה מנוחים והפניות למקורות מידע.

המטרה של תוכן זה, היא לעלות את הסמכותיות של הכותב ברשת וזה משרת את הכותב גם מבחינת קידום האתר.  

בהרבה תחומים יהיה חובה לכתוב תוכן מקצועי ולפרסם אותו גם באתרנו וגם באתרים מקצועיים חיצוניים.

סוג מארים נוסף הוא מאמרי SEO –

תפקיד מאמרי SEO הוא להוציא קישור מאתר אחר לאתר שלנו. מאמרים הלו הם לרוב זולים יותר, היות ואין צורך במחקר מעמיק לפני הכתיבה.

לסיכום –

כיום יותר מתמיד הדרישה לתוכן כתוב עלתה וזאת בשל התחרותיות הרבה בין האתרים, כאשר רוב בעלי האתרים אין להם את הזמן להתעסק עם הכתיבה לכן הם יעדיפו להוציא אותה לכותב או חברה חיצונית.

על מנת לבחור כותב מעולה, כדאי להשתמש בטיפים שנתנו לכם במאמר זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים

ללמוד באוניברסיטאות המובילות בעולם בעשירית המחיר האקדמיה החדשה שתביא את הרווארד ואת MIT עד אליכם

היא אקדמיה דיגיטלית חדשה עם זיכיון רשמי ובלעדי ללימודי הקורסים היוקרתיים ממוסדות הלימוד המובילים בעולם, בתרגום לעברית, בהתאמה לסטודנט הישראלי ובמחיר שבחו״ל יכולים רק לחלום

קרא עוד
יוצרים תוכן בטכנולוגיה מתקדמת: כל מה שצריך לדעת על הפקת סרטוני תלת ממד לארגונים וחברות

כיום ברור לכולם שהמדיה הדיגיטלית, האינטרנט ובעיקר הטלפונים החכמים של הצרכנים, הם הדרך העיקרית והחשובה ביותר להגיע אל הלקוחות שלנו ולספק מידע חשוב בנוגע לשירות

קרא עוד